Στην πλατφόρμα coursera υπάρχουν πολλά ενδιαφέροντα (και δωρεάν) μαθήματα. Προσεχώς ξεκινά το μάθημα "The Social Context of Mental Health and Illness": Τα όρια "παθολογικού" και "φυσιολογικού" είναι δυσδιάκριτα και καθορίζονται σε μεγάλο βαθμό από κοινωνικές συμβάσεις. Το ζήτημα αυτό θίγεται ήδη σε αρχαία κείμενα, όπως για παράδειγμα στα λεγόμενα "ψευδεπίγραφα του Ιπποκράτη". Αναφέρεται πως ο Ιπποκράτης είχε κληθεί για να διαγνώσει την περίπτωση ενός φιλοσόφου, του Δημόκριτου - που είναι προφανές πως τρελάθηκε: Γελά χωρίς λόγο, μένει άγρυπνος, παραμελεί τον εαυτό του και μιλά περίεργα θεωρώντας πως όλοι είναι τρελοί και μονομανείς. Ο Ντόκτορ Ιπποκράτης - αφιερώνει αρκετό χρόνο στον "ασθενή"-φιλόσοφο, μα στο τέλος φεύγει χωρίς να είναι σίγουρος εάν ο φιλόσοφος τρελάθηκε ή αν είναι απλά ο μόνος φυσιολογικός.
Περισσότερα για το μάθημα στον παρακάτω σύνδεσμο: https://www.coursera.org/course/mentalhealth
Ακόμη, ξεκινούν μαθήματα φιλοσοφίας μαθηματικών: Παράδοξα όπως η λάμπα του Thompson φέρνουν συχνά σε αμηχανία καθηγητές μαθηματικών (ή ακόμη και εξοργίζονται αν αγαπούν Πλατωνικού τύπου προσεγγίσεις όσον αφορά την φύση των μαθηματικών). Λόγου χάρη στο πανεπιστήμιο Αθηνών, η αυθόρμητη απάντηση αρκετών καθηγητών μαθηματικών όταν τους τέθηκε το πρόβλημα ήταν "είναι λάθος η ερώτηση". Περισσότερα εδώ: https://www.coursera.org/course/mathphil
Υπάρχουν μαθήματα ακόμη και για γεωλόγους (https://www.coursera.org/course/volcano), για μαγειρική (https://www.coursera.org/course/volcano) ή πιο τεχνικά θέματα όπως η κρυπτογράφηση δεδομένων (https://www.coursera.org/course/crypto) ή σχετικά νέα πεδία έρευνας όπως ο επιγενετικός έλεγχος της έκφρασης των γονιδίων (https://www.coursera.org/course/epigenetics)
Εφόσον υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για κάποιο μάθημα, μπορούν να οργανωθούν και "ομάδες αυτομόρφωσης", ώστε να γίνεται πιο συστηματική η παρακολούθηση.
Περισσότερα για το μάθημα στον παρακάτω σύνδεσμο: https://www.coursera.org/course/mentalhealth
Ακόμη, ξεκινούν μαθήματα φιλοσοφίας μαθηματικών: Παράδοξα όπως η λάμπα του Thompson φέρνουν συχνά σε αμηχανία καθηγητές μαθηματικών (ή ακόμη και εξοργίζονται αν αγαπούν Πλατωνικού τύπου προσεγγίσεις όσον αφορά την φύση των μαθηματικών). Λόγου χάρη στο πανεπιστήμιο Αθηνών, η αυθόρμητη απάντηση αρκετών καθηγητών μαθηματικών όταν τους τέθηκε το πρόβλημα ήταν "είναι λάθος η ερώτηση". Περισσότερα εδώ: https://www.coursera.org/course/mathphil
Υπάρχουν μαθήματα ακόμη και για γεωλόγους (https://www.coursera.org/course/volcano), για μαγειρική (https://www.coursera.org/course/volcano) ή πιο τεχνικά θέματα όπως η κρυπτογράφηση δεδομένων (https://www.coursera.org/course/crypto) ή σχετικά νέα πεδία έρευνας όπως ο επιγενετικός έλεγχος της έκφρασης των γονιδίων (https://www.coursera.org/course/epigenetics)
Εφόσον υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για κάποιο μάθημα, μπορούν να οργανωθούν και "ομάδες αυτομόρφωσης", ώστε να γίνεται πιο συστηματική η παρακολούθηση.
1 σχόλιο:
πολύ ωραίο, ευχαριστούμε για ην ενημέρωση!!
Δημοσίευση σχολίου