Σάββατο, Οκτωβρίου 31, 2009

human camera

Στην γνωσιακή επιστήμη κάνουμε την υπόθεση του κοινού νου...
Μεθοδολογικό εργαλείο αποτελούν επίσης οι κλινικές περιπτώσεις ανθρώπων με εστιασμένες εγκεφαλικές βλάβες ή συγκεκριμένα γνωστικά ελλείμματα...

Η αλήθεια είναι ότι περιπτώσεις ανθρώπων με ειδικές δεξιότητες οι οποίες δεν έχουν προκύψει μέσω εκτεταμμένης εξάσκησης όπως ο παρακάτω κύριος που αποκαλείται "human camera", δεν απαντούνται συχνά (όσο μπορώ να γνωρίζω τουλάχιστον).

Το δυστύχημα είναι ότι ο εν λόγω κύριος έχει αυτισμό, για τον οποίο δεν γνωρίζουμε πολλά...
Ίσως σε μερικά χρόνια οι θεωρίες και οι έρευνες να μπορέσουν να εξηγήσουν την απίστευτη δυνατότητα απομνημόνευσης και ολοκλήρωσης (οπτικών) πληροφοριών που επιτελείται από τον νου του εν λόγω ανθρώπου...

4 σχόλια:

uqbar2342 είπε...

ποιά είναι η υπόθεση του κοινού νου που κάνουμε [sic-το α' πληθυντικό!!] στη γνωσιακή επιστήμη?!
:@

(βάλε κανένα επεξηγηματικό link πάνω στη φράση phineas για εμάς τους αδαείς αναγνώστες!!:ΡΡ)

uqbar2342 είπε...

χμμ..δεν μπορώ με τίποτα να φτιάξω το audio στο συγκεκριμένο βιντεάκι (ο υπολογιστής μου είναι impaired..)

anyway, θα συνεισφέρω στο ευρύτερο θέμα με τα αγαπημένα μου case studies από πέρυσι (δηλ από άρθρα που εγώ διάβασα πέρυσι)

η κυρία με την αυτοβιογραφική υπερμνησία
και
ο κύριος με την επιλεκτική αφασία

Phineas Cage είπε...

μμμμ, πρέπει να είμαι προσεκτικός εδώ, αφού δεν έχω κάποια βιβλιογραφική αναφορά.
Αυτό που είπα αποτελεί μνήμη από διαλέξεις...

η υπόθεση του κοινού νου λέει πως κάθε άνθρωπος είναι εξοπλισμένος με νου που έχει τις ίδιες δυνατότητες και εκτελεί δυνητικά τις ίδιες διεργασίες με αυτόν των άλλων ανθρώπων.

οι όποιες διαφορές είναι θέμα διαφορετικής επιτέλεσης ή εξάσκησης ή εκπτωσης.

ελπίζω να είμαι σωστός...

uqbar2342 είπε...

thnx!
:D