Όπως μάθαμε κάποιες εβδομάδες νωρίτερα, τα παιδιά της βιοπάλης στη Βραζιλία εκτελούν πράξεις πολλαπλασιασμού με παράξενους, άτυπους τρόπους -- δημιουργικά ( & πολύπλοκα..) μαθηματικά των δρόμων vs τυπικά μαθηματικά της σχολικής αίθουσας : 1-0!! (Nunes-Carraher, Carraher & Schliemann, 1985)
Πρόσφατα ήρθε στο mailbox μου το παρακάτω βιντεάκι τιτλοφορούμενο How Chinese Multiply. Δεν έχω ιδέα αν όντως ειδικά οι Κινέζοι προτιμούν το συγκεκριμένο τρόπο πολλαπλασιασμού, ή αν διεκδικούν κάποιο copyright (πάντως σίγουρα θυμάμαι τον παππού μου να κάνει πράξεις με αυτόν τον τρόπο και σίγουρα ο παππούς μου δεν ήταν Κινέζος.. :Ρ) -- anyway ο αλγόριθμος μου φαίνεται πολύ πολύ ευκολότερος και απομνημονευσιμότερος από αυτόν που διδαχθήκαμε όλοι σε τρυφερές ηλικίες, αν και όχι και τόσο λειτουργικός όταν οι υπολογισμοί γίνονται κατατι πολυπλοκότεροι..
Διάρκεια 2'29"
Πέμπτη, Νοεμβρίου 27, 2008
Πολλαπλασιασμός..
Συνονθύλευμα νοητικών διεργασιών από uqbar2342 που επικράτησε των υπόλοιπων μιμιδίων στις 00:44
Κατηγοριοποιήσεις: δημιουργικότητα, μάθηση
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
3 σχόλια:
Αυτό τον τρόπο μας τον έδειξε ένας καθηγητής στο πανεπιστήμιο, όταν κάναμε διδακτική μαθηματικών. Θυμάμαι μου είχε κάνει μεγάλη εντύπωση. Καλό μέχρι τριψήφιους με αριθμούς κάτω από 5 στα ψηφία:P. Πάντως κάνει για δημοτικό.
Θα γίνω κακός τώρα, αλλά εγώ έχω μαθητές λυκείου στους οποίους θα ήταν χρήσιμος αυτός ο τρόπος, μπας και κάνανε σωστά και καμία πράξη. Δυστυχώς, δεν κάνω πλάκα.
Ωραίος τρόπος πάντως... Αφού ανοίξαμε αυτή την κουβέντα υπάρχει και ο ρώσικος ή αρχαίος αιγυπτιακός πολλαπλασιασμός.
Δημοσίευση σχολίου